Puype Consulting & Computing BVBA - Pathoekeweg 48 - 8000 Brugge - Tel 050/12.30.30 - info@puype.be

INVENT: NOTEER UW INVENTARIS NIET LANGER OP PAPIERTJES!

Ben je het ook zo beu om op die ouderwetse manier je jaarlijkse inventaris op te maken? Je weet wel: lijstje afdrukken uit BOB50 en dan overal rondgaan en op dat lijstje met je balpen de getelde hoeveelheden opschrijven. Daarna terugkomen naar je PC en de gegevens van dat lijstje manueel intikken in de inventarislijst in de BOB50. Jonge, jonge, wat baal ik daarbij! Maar we vonden nergens een meer efficiënte oplossing… .

En dus besloten wij die maar zelf te ontwikkelen! Het werd “INVENT”!

Stel je voor:

  • Vanuit BOB50 haal je in één beweging alle voorraadartikels en hun bijbehorende barcode (zo die bestaat en meerdere zo er voor één artikel meerdere barcodes bestaan) binnen.
  • Je spreekt onderling af welke de verscheidene zones zijn waarin je de te tellen voorraad wilt opdelen. Dat kan 1 zone zijn, maar dat kunnen desnoods ook 10-tallen zones zijn (winkel, voorraad, kantoor, enz ).
  • Je zet de gegevens voor één zone via enkele klikken over op een Datalogic MEMOR, uitgerust met barcodelezer en Touch screen.
  • En daar ga je!
  • Telkens je aan een voorraadartikel komt, scan je de barcode ervan in De MEMOR zoekt voor jou het bijpassend artikel, zijn omschrijving en de theoretische voorraad volgens je BOB50. Je voegt er gewoon de getelde hoeveelheid aan toe en dat is het!
  • Bestaat de barcode niet, of is er geen barcode? Geen nood: je kan de artikelreferentie ook intypen op de MEMOR!
  • Nadat je op deze manier de ganse zone geteld hebt, ga je terug naar je pc en laadt de getelde gegevens terug over op je centraal bestand. Het programma weet hierbij automatisch in welke kolom dit moet gebeuren. Het telt ook meteen de kolommen voor je samen.
  • Uiteindelijk open je in BOB50 de “Ingaven Inventaris” en laadt de gegevens automatisch in. Klaar!
  • Zo eenvoudig werkt het!
  • En dat is nog niet alles:
  • Je kan desgewenst met meerdere MEMORS op meerdere pc’s tegelijk werken en dus het werk verdelen. Het centraal programma waarschuwt je als iemand anders al bezig is in dezelfde zone. 

  • Als je een bepaald artikel in die zone reeds gescand hebt, dan toont de MEMOR ook de reeds getelde hoeveelheid voor dat artikel in die zone.

  • Je kan in het centraal programma zien welke artikels nog niet gescand (en dus misschien vergeten) werden.

  • Je kan aan het centraal programma diverse lijsten vragen en vb. nazien welke artikels nog op voorraad “0” staan.

  • Je kan tussenin, zonder verlies aan getelde gegevens, een “vers” artikel- en barcodebestand toevoegen (vb. als je vaststelt dat je nog een belangrijk aantal barcodes niet hebt aangemaakt, of vergeten bent om een groep nieuwe artikels in de BOB50 te steken)

  • En nog veel meer!
  • EN… het is een eigen ontwikkeling. We kunnen alles dus aanpassen aan je specifieke wensen!

De MEMOR in volle actie:

Interesse?

Kom dan naar onze demo – namiddag van “INVENT”!

Waar en wanneer?

De demo-sessie gaat door in onze eigen kantoren op donderdag 24/10/2013
om 14u00
. Het einde wordt voorzien omstreeks  17h00.

Adres:    PUYPE CONSULTING & COMPUTING BVBA
              Katelijnestraat, 71
              8000 Brugge

Er is een uitgebreide ondergrondse parking op enkele meter voorbij ons kantoor (Parking Katelijne).

Oké, hoe schrijf ik in?

Je kan je hier inschrijven of via e-mail, of fax.
Om je van een goede organisatie te kunnen verzekeren, vragen wij je dit
te doen vòòr 20/10/2013.

Deze demo-sessie is GRATIS.

Wij hopen je te mogen verwelkomen op 24/10/2013!


Design en ontwikkeling: Puype Consulting & Computing BVBA | Login | Disclaimer